]> git.llucax.com Git - software/eventxx.git/blobdiff - eventxx
Add link to darcsweb RSS feed.
[software/eventxx.git] / eventxx
diff --git a/eventxx b/eventxx
index 1f5f2f5532a5027c5ea4c95e3493303ca167ecf5..ffbcf7e091b006ae0ceb382ac8ba21809de1a680 100644 (file)
--- a/eventxx
+++ b/eventxx
  * Please, visit the <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/eventxx/">eventxx
  * website</a> for the latest documentation.
  *
  * Please, visit the <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/eventxx/">eventxx
  * website</a> for the latest documentation.
  *
- * You can always <a href="http://www.lluca.com.ar/~lucax/repos/eventxx/">get
- * the most up to date sources</a> from the
- * <a href="http://www.darcs.net/">darcs</a>.
+ * You can always get the
+ * <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/eventxx/releases/current.tar.gz">current
+ * release</a> from the
+ * <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/eventxx/releases/">release
+ * directory</a> or grab the
+ * <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/repos/eventxx/">most up to date
+ * sources</a> from the <a href="http://www.darcs.net/">darcs</a> repository.
  *
  * You can also take a look the the <a
  * href="http://auriga.wearlab.de/~alb/darcsweb/">darcsweb</a> interface to see
  * the <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/repos/darcsweb/?r=eventxx">latest
  *
  * You can also take a look the the <a
  * href="http://auriga.wearlab.de/~alb/darcsweb/">darcsweb</a> interface to see
  * the <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/repos/darcsweb/?r=eventxx">latest
- * changes online</a>.
+ * changes online</a> or subscribe to its
+ * <a href="http://www.llucax.com.ar/~luca/repos/darcsweb/?r=eventxx;a=rss">RSS
+ * feed</a> to follow the development.
  *
  *
  * @section Usage
  *
  * This wrapper was designed to be used just like libevent, but with C++ style
  *
  *
  * @section Usage
  *
  * This wrapper was designed to be used just like libevent, but with C++ style
- * syntax sugar (or poisson, depends on your point of view ;) and goodies. The
- * main difference to libevent is you allways have to instance a
+ * syntax sugar (or poison, depends on your point of view ;) and goodies. The
+ * main difference to libevent is you always have to instance a
  * eventxx::dispatcher to get an event loop. There is no implicit global event
  * loop. This adds just an extra line of code for single threaded applications
  * and makes things much more simple. See eventxx::dispatcher documentation for
  * eventxx::dispatcher to get an event loop. There is no implicit global event
  * loop. This adds just an extra line of code for single threaded applications
  * and makes things much more simple. See eventxx::dispatcher documentation for
  * @section Status
  *
  * This library was not widely used yet, it lack some testing. Because templates
  * @section Status
  *
  * This library was not widely used yet, it lack some testing. Because templates
- * are not even compiled when they are used, you can be surprissed if you catch
+ * are not even compiled when they are used, you can't be surprised if you catch
  * a piece of code that didn't got even compiled yet because the lack of
  * testing. The library has no support for buffered events yet either. It
  * doesn't support the http stuff, and probably never will because that has
  * a piece of code that didn't got even compiled yet because the lack of
  * testing. The library has no support for buffered events yet either. It
  * doesn't support the http stuff, and probably never will because that has
  * event_base_free() gets called.
  *
  * That said, I think it's pretty usable anyways. If something is broken it
  * event_base_free() gets called.
  *
  * That said, I think it's pretty usable anyways. If something is broken it
- * would be really easy to fix it because is just a simple wrapper arround
+ * would be really easy to fix it because is just a simple wrapper around
  * libevent. So, please try it out, and if you have any problems,
  * <a href="mailto:llucax+eventxx@gmail.com">drop me an
  * e-mail</a> and and I'll fix it ASAP (or provide a patch and you will be my
  * libevent. So, please try it out, and if you have any problems,
  * <a href="mailto:llucax+eventxx@gmail.com">drop me an
  * e-mail</a> and and I'll fix it ASAP (or provide a patch and you will be my
 
 /** @example c-way.cpp
  *
 
 /** @example c-way.cpp
  *
- * This is a simple example ilustrating the usage with C-like callback
+ * This is a simple example illustrating the usage with C-like callback
  * functions.
  */
 
 /** @example functor-way.cpp
  *
  * functions.
  */
 
 /** @example functor-way.cpp
  *
- * This is a simple example ilustrating the usage with function object
+ * This is a simple example illustrating the usage with function object
  * callbacks.
  */
 
 /** @example mixed-way.cpp
  *
  * callbacks.
  */
 
 /** @example mixed-way.cpp
  *
- * This is a simple example ilustrating the usage with a mix of C-like callbacks
+ * This is a simple example illustrating the usage with a mix of C-like callbacks
  * and function object callbacks.
  */
 
  * and function object callbacks.
  */
 
 
 /** @example prio-test.cpp
  *
 
 /** @example prio-test.cpp
  *
- * This is a priotity usage example.
+ * This is a priority usage example.
  */
 
 /** @example test-time.cpp
  *
  */
 
 /** @example test-time.cpp
  *
- * This is a timer usage example.
+ * This is a timer usage example ported from libevent.
  */
 
  */
 
-/** @example test-weof.cpp
+/** @example test-eof.cpp
  *
  * This is some kind of test of EOF ported from libevent.
  */
 
  *
  * This is some kind of test of EOF ported from libevent.
  */
 
+/** @example test-weof.cpp
+ *
+ * Another test of EOF ported from libevent.
+ */
+
 /** @example trivial.cpp
  *
  * This is the most trivial example.
 /** @example trivial.cpp
  *
  * This is the most trivial example.
@@ -271,7 +282,7 @@ struct invalid_event: public std::invalid_argument, public exception
  * Invalid priority exception.
  *
  * This exception is thrown when passing an invalid priority to a function. This
  * Invalid priority exception.
  *
  * This exception is thrown when passing an invalid priority to a function. This
- * usually means you don't have enought priority queues in your dispatcher, so
+ * usually means you don't have enough priority queues in your dispatcher, so
  * you should have allocated more in the constructor.
  *
  * If you hit this exception, you probably got a programming error.
  * you should have allocated more in the constructor.
  *
  * If you hit this exception, you probably got a programming error.
@@ -297,7 +308,7 @@ struct invalid_priority: public std::invalid_argument, public exception
 //@}
 
 
 //@}
 
 
-/// Miscelaneous constants
+/// Miscellaneous constants
 enum
 {
        DEFAULT_PRIORITY = -1,      ///< Default priority (the middle value).
 enum
 {
        DEFAULT_PRIORITY = -1,      ///< Default priority (the middle value).
@@ -474,7 +485,7 @@ struct basic_event: internal::event
 /**
  * Generic event object.
  *
 /**
  * Generic event object.
  *
- * This object stores all the information about an event, incluiding a callback
+ * This object stores all the information about an event, including a callback
  * functor, which is called when the event is fired. The template parameter
  * must be a functor (callable object or function) that can take 2 parameters:
  * an integer (the file descriptor of the fired event) and an event::type (the
  * functor, which is called when the event is fired. The template parameter
  * must be a functor (callable object or function) that can take 2 parameters:
  * an integer (the file descriptor of the fired event) and an event::type (the
@@ -614,7 +625,7 @@ struct signal: event< F >
 {
 
        /**
 {
 
        /**
-        * Creates a new singal event.
+        * Creates a new signal event.
         *
         * @param signum Signal number to monitor.
         * @param handler Callback functor.
         *
         * @param signum Signal number to monitor.
         * @param handler Callback functor.
@@ -689,7 +700,7 @@ typedef eventxx::signal< ccallback_type > csignal;
 /**
  * Event dispatcher.
  *
 /**
  * Event dispatcher.
  *
- * This class is the responsable for looping and dispatching events. Everytime
+ * This class is the responsible for looping and dispatching events. Every time
  * you need an event loop you should create an instance of this class.
  *
  * You can @link dispatcher::add add @endlink events to the dispatcher, and you
  * you need an event loop you should create an instance of this class.
  *
  * You can @link dispatcher::add add @endlink events to the dispatcher, and you