]> git.llucax.com Git - software/eventxx.git/commitdiff
Documentation fixes.
authorLeandro Lucarella <llucarella@integratech.com.ar>
Tue, 2 Jan 2007 18:13:50 +0000 (18:13 +0000)
committerLeandro Lucarella <llucarella@integratech.com.ar>
Tue, 2 Jan 2007 18:13:50 +0000 (18:13 +0000)
Thanks to Alberto Bertogli for this corrections.

eventxx

diff --git a/eventxx b/eventxx
index 7143ae23b13d751bdbe4966c5c79615054be6d24..ab72fbf7527edb8d4282d4747d586f17157b1735 100644 (file)
--- a/eventxx
+++ b/eventxx
@@ -25,7 +25,7 @@
  * to redesign the applications. As a result, Libevent allows for portable
  * application development and provides the most scalable event notification
  * mechanism available on an operating system. Libevent should compile on Linux,
- * *BSD, Mac OS X, Solaris and Windows. 
+ * *BSD, Mac OS X, Solaris and Windows.
  *
  * This is a simple, direct, one-header inline C++ wrapper for libevent.
  * It's designed to be as close to use to libevent without compromising modern
@@ -232,6 +232,8 @@ struct basic_event: internal::event
         *
         * @param priority New event priority.
         *
+        * @pre The event must be added to some dispatcher.
+        *
         * @see dispatcher::dispatcher(int)
         */
        void priority(int priority) const throw(invalid_event, invalid_priority)
@@ -268,12 +270,12 @@ struct basic_event: internal::event
  * Generic event object.
  *
  * This object stores all the information about an event, incluiding a callback
- * functor, which is called then the event is fired. Then template parameter
- * must be a callable object (functor) that can take 2 parameters: an integer
- * (the file descriptor of the fired event) and a short (the type of event
- * fired: EV_TIMEOUT, EV_SIGNAL, EV_READ, EV_WRITE). There is an specialized
- * version of this class which takes as the template parameter a C function
- * with the ccallback_type signature, just like C libevent API does.
+ * functor, which is called when the event is fired. The template parameter
+ * must be a functor (callable object or function) that can take 2 parameters:
+ * an integer (the file descriptor of the fired event) and a short (the type of
+ * the fired event: EV_TIMEOUT, EV_SIGNAL, EV_READ, EV_WRITE). There is a
+ * specialized version of this class which takes as the template parameter a C
+ * function with the ccallback_type signature, just like C libevent API does.
  *
  * @see eventxx::event< ccallback_type >
  */
@@ -371,7 +373,7 @@ struct timer< ccallback_type >: event< ccallback_type >
 
        /**
         * Creates a new timer event.
-        * 
+        *
         * @param handler C-style callback function.
         * @param arg Arbitrary pointer to pass to the handler as argument.
         */
@@ -390,7 +392,7 @@ struct timer< ccallback_type >: event< ccallback_type >
  * (instead of a file descriptor being active). It's just a shortcut to
  * event(signal, EV_SIGNAL, handler).
  *
- * @note This event allways EV_PERSIST.
+ * @note This event always EV_PERSIST.
  * @see signal< ccallback_type >
  */
 template < typename F >
@@ -425,7 +427,7 @@ struct signal: event< F >
 /**
  * This is the specialization of eventxx::signal for C-style callbacks.
  *
- * @note This event allways EV_PERSIST.
+ * @note This event always EV_PERSIST.
  * @see signal
  */
 template <>
@@ -446,7 +448,7 @@ struct signal< ccallback_type >: event< ccallback_type >
 
        /**
         * Event's signal number.
-        * 
+        *
         * @return Event's signal number.
         */
        int signum() const
@@ -479,10 +481,10 @@ struct dispatcher
 {
 
        /**
-        * Creates a default dispatcher (with just 1 prioriority).
+        * Creates a default dispatcher (with just 1 priority).
         *
         * @see dispatcher(int) if you want to create a dispatcher with more
-        *      prioriorities.
+        *      priorities.
         */
        dispatcher() throw()
        {
@@ -490,8 +492,8 @@ struct dispatcher
        }
 
        /**
-        * Creates a dispatcher with npriorities prioriorities.
-        * 
+        * Creates a dispatcher with npriorities priorities.
+        *
         * @param npriorities Number of priority queues to use.
         */
        dispatcher(int npriorities) throw(std::bad_alloc)
@@ -525,7 +527,7 @@ struct dispatcher
        /**
         * Adds an event to the dispatcher with a timeout.
         *
-        * The event is fired when there is activity on e or when to is elapsed,
+        * The event is fired when there is activity on e or when to has elapsed,
         * whatever come first.
         *
         * @param e Event to add.
@@ -659,8 +661,8 @@ struct dispatcher
        /**
         * Main dispatcher loop.
         *
-        * This function takes the control of the program, waiting for event and
-        * calling it's callbacks when they are fired. It only returns under
+        * This function takes the control of the program, waiting for an event
+        * and calling its callbacks when it's fired. It only returns under
         * this conditions:
         * - exit() was called.
         * - All events were del()eted.
@@ -670,7 +672,7 @@ struct dispatcher
         *
         * @param flags If EVLOOP_ONCE is specified, then just one event is
         *              processed, if EVLOOP_NONBLOCK is specified, then this
-        *              function returns whenever as an event or not.
+        *              function returns even if there are no pending events.
         */
        int dispatch(int flags = 0) // TODO  throw(exception)
        {
@@ -680,7 +682,8 @@ struct dispatcher
        /**
         * Exit the dispatch() loop.
         *
-        * @param to If a timeout is given, the loop exits after to is passed.
+        * @param to If a timeout is given, the loop exits after the specified
+        *           time is elapsed.
         */
        int exit(const time& to = time())
        {